Senare samma år tog jag kontakt med Magdalena Karlsson på
Disodil's kennel i Småland, och hon hade valpar. Vi bestämde
att jag skulle åka upp och hälsa på och titta på
valparna. Och där fanns en liten svart/vit hanvalp, Ch
Disodil's De-Luxe, som Magdalena ville sälja till mig. Så
blev det bestämt och några veckor senare så flyttade
"Texas" hem till mig i Lund. Knappt ett år senare flyttade
en Disodilare till hem till mig, denna gång en svart tik, Ch
Disodil's Rat-Trap,"Ratty". När Ratty året efter
skulle ställas ut av Magdalena så gillade inte Texas att vara
ensam hemma och då fick jag "låna" två tikar.
Ch Disodil's Ducati och Disodil's Chocolate Tosca.
"Ducati" och "Tosca" flyttade aldrig tillbaka till
Småland igen och plötsligt hade jag 4 hundar.
År 2004 hade jag min första kull och Disodil's
Chocolate Tosca "Tosca" blev min stamtik
Resten av hundarna i hundhimeln |